توده،هواشناسی ایران

پیش بینی وضع هوا،هواشناسی کشور،بارندگی و دمانگاری،نقشه های ماهواره ای

توده،هواشناسی ایران

پیش بینی وضع هوا،هواشناسی کشور،بارندگی و دمانگاری،نقشه های ماهواره ای

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
پیوندها

پیش بینی ماه اسفند:

نکته: پیش بینی های ماهانه به علت دور نگری زیاد و احتمال تغییر برخی شرایط جوی و بارندگی درصد خطای بالاتری نسبت به پیش بینی های کوتاه مدت دارند و میزان درستی آن برابر 60 درصد است.

طبق مدل ها و نقشه های هواشناسی (به زودی نقشه ها و مدل های ساده قرار می گیرند) به طور کلی در فروردین ماه بارش های خوبی را در کل مناطق کشور شاهد خواهیم بود. بارش در نیمه اول این ماه به خصوص در نیمه شمالی و شمال غرب و قسمت هایی از مرکز و مناطق سرد سیر سایر قسمت ها (در کل ارتفاعات مناطق مختلف کشور) گاهی ممکن است به صورت برف باشد. در نقاط جنوب و جنوب غرب و شرق کشور هم بارش هایی به شکل باران خواهیم داشت.

اما خوشبختانه همانطور که بارش های اسفند ها در اکثر مناطق در حد خوب و عالی بود بارش های اسفند نیز در حد عادی و به احتمال زیاد فرا عادی به خصوص در نیمه ی شمالی و شمال غرب کشور (در نیمه اول در ارتفاعات به صورت برف و سایر مناطق باران و در نیمه دوم باران)، و جنوب و با قدرت کمتر جنوب شرق و غرب کشور (به صورت باران در نیمه اول و دوم ماه) خواهد بود.

در کل بارش های فروردین ماه بسیار قابل قبول و امیدوار کننده است که اطلاعات دقیق در آینده قرا خواهد گرفت.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی