توده،هواشناسی ایران

پیش بینی وضع هوا،هواشناسی کشور،بارندگی و دمانگاری،نقشه های ماهواره ای

توده،هواشناسی ایران

پیش بینی وضع هوا،هواشناسی کشور،بارندگی و دمانگاری،نقشه های ماهواره ای

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
پیوندها

۴ مطلب در فروردين ۱۳۹۳ ثبت شده است

بسته نوروزی

قطعا سیزده بدر یکی از آن روزهایی است که مثل لحظه ی تحویل سال قطعا اکثر مردم دوست دارند همراه با خانواده ی خود باشند و به دامان طبیعت بروند. اما سیزده بدر و وضع هوا با یکدیگر پیوند خورده اند و یک رابطه ی کاملا مستقیم با هم دارند.

پس دانستن وضع هوا، شما را در انتخاب مکان مورد نظر برای سفر و تجهیزات لازم، بسیار کمک خواهد کرد.

حتما این پست را تا انتها دنبال کنید. و به دقت مطالعه کنید. در این پست به صورت استان به استان وضع هوا را به اطلاع می رسانیم.

پیش بینی وضع هوا در روز چهارشنبه (1393/1/13) سیزده بدر (روز طبیعت)

سامانه ای از اواخر وقت فردا شب از غرب و جنوب غرب به کشور نفوذ می کند که طی آن انتظار بارش برف و باران در بسیاری از استان ها دور از انتظار نیست.

در استان های چهارمحال و بختیاری،کهگیلویه و بویر احمد،لرستان،ایلام و شمال اصفهان،فارس از اواسط صبح سیزده بدر بارش های غالبا به صورت برف در ارتفاعات و مناطق سرد سیر و باران در سایر مناطق آغاز می شود و شدت بارش ها در استان های چهارمحال و بختیاری،کهگیلویه و بویر احمد و فارس خواهد بود. هم چنین بارش ها به تدریج با شدت کمتر در استان های خوزستان،کردستان،همدان، مرکزی،ایلام،بوشهر اتفاق خواهد بود.

به تدریج و در اواخر بعد از ظهر فردا بارش ها سطح وسیع تری از مرکز،شمال و شمال غرب کشور را تحت تاثیر قرار می دهند که طی آن بارش برف و باران در استان های تهران، البرز و قم،زنجان و جنوب قزوین البته به صورت رگبار و رعد و برق و پراکنده خواهد بود.

بنابراین فردا و در روز طبیعت استان های چهارمحال و بختیاری،کهگیلویه و بویر احمد،لرستان،ایلام و شمال اصفهان،فارس از صبح فردا بارش خواهند داشت و از  ظهر نیز استان های خوزستان، کردستان،همدان،مرکزی،ایلام،بوشهر به این استان های اضافه خواهند شد.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ فروردين ۹۳ ، ۰۲:۰۰
Toodeh

امروز فردا به تدریج از تراکم و بارش از غرب کاسته و به همین منوال به شدت بارش ها در شمال شرق و شرق کشور افزوده خواهد شد.

این سامانه اواخر وقت فردا شب به طور کامل از مرزهای کشور خارج خواهد شد.


آخرین تصویر دریافتی از ماهواره هواشناسی ساعت 18 امروز (11 فروردین)

آخرین تصویر دریافتی از ماهواره هواشناسی

برای دیدن سایر نقشه ها و ادامه پیش بینی به ادامه مطلب برین.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ فروردين ۹۳ ، ۱۲:۲۰
Toodeh

با سلام و تبریک عید باستانی نوروز

به دلیل برخی مسائل نتوانستیم طی دو هفته سایت را بروز کنیم. از این بابت پوزش می طلبیم و از امروز سایت بروز رسانی شده است و می توانید از مطالب و پیش بینی ها استفاده کنید.

قصد داشتیم که برای عید نوروز یک بسته ی هواشناسی ارائه دهیم که نشد اما این عمل برای سیزده بدر محقق شده و ما بسته ای را به زودی تحت عنوان هوا در سیزده به در چطور است را ارائه خواهیم داد پس با ما همراه باشید.

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ فروردين ۹۳ ، ۱۵:۳۲
Toodeh

تبریک عید باستانی نوروز

پوزش به دلیل تاخیر در بروز رسانی (هواشناسی) سایت

طبق نقشه های پیش یابی سامانه ای از اویل وقت روز شنبه وارد کشور شده بود، که با تقویت این سامانه در بامداد امروز، این موج به سمت شمال غرب، مرکز و غرب کشور حرکت کرده است. انتظار داریم که امروز بارش های بسیار خوبی در شمال غرب به سمت مرکز (استان های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل،زنجان،قزوین، گیلان و به تدریج البرز و تهران)و استان های غربی (کرمانشاه،کردستان،ایلام،چهامحال و بختیاری،کهگیلویه و بویر احمد، فارس و خوزستان) داشته باشیم که شدت بارش ها برای امروز و امشب در استان های (چهامحال و بختیاری،کهگیلویه و بویر احمد،کرمانشاه،کردستان و دامنه های جنوبی البرز (جنوب گیلان،شمال استان قزوین و البرز و تهران و استان زنجان است). برای فردا شدت بارش های فردا شدت بارش ها در استان های فارس و کهگیلویه و بویر احمد و در اواخر شب برای خراسان شمالی و رضوی است.

آخرین تصویر دریافتی از ماهواره هواشناسی ساعت 14 امروز (10 فروردین)

آخرین تصویر ماهواره هواشناسی

برای دیدن سایر نقشه ها و ادامه پیش بینی به ادامه مطلب برین.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ فروردين ۹۳ ، ۱۵:۲۴
Toodeh