توده،هواشناسی ایران

پیش بینی وضع هوا،هواشناسی کشور،بارندگی و دمانگاری،نقشه های ماهواره ای

توده،هواشناسی ایران

پیش بینی وضع هوا،هواشناسی کشور،بارندگی و دمانگاری،نقشه های ماهواره ای

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
پیوندها

۸ مطلب در بهمن ۱۳۹۲ ثبت شده است

سامانه ای از بعد از ظهر امروز از مرزهای غربی و شمال غرب به مرزهای کشور نفوذ کرده و شرایط بارندگی را در بسیاری از نقاط کشور در روزهای آتی پیش بینی می کنیم. این سامانه در اوایل وقت بامداد دوشنبه از سمت شمال تقویت شده و به سمت شمال غرب،مرکز و سواحلی جنوبی دریای خزر حرکت خواهد کرد. طی این مدت بارش های بسیار خوبی را در دامنه های جنوبی البرز به خصوص ارتفاعات خواهیم داشت. اما به علت دمای بالای صفر به احتمال زیاد بارش در استان های قزوین،البرز،تهران و ... به صورت باران و در ارتفاعات به صورت برف خواهد بود. برای فردا شدت بارش ها بیش تر در استان های غربی و دامنه های زاگرس و با شدت کمتر اما بسیار خوب برای روز دوشنبه دامنه های جنوبی البرز خواهد بود.

نقشه های پراکندگی ابر طی 48 ساعت آینده (تا صبح روز دوشنبه ساعت 8)

نقشه های پراکندگی ابر طی 48 ساعت آینده (تا صبح روز دوشنبه ساعت 8)

برای دیدن سایر نقشه ها و خواندن بقیه پیش بینی به ادامه مطلب برین.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ بهمن ۹۲ ، ۲۰:۳۲
Toodeh

طبق نقشه های پیش یابی ماهواره های هواشناسی و مدل های GFS سامانه ی بارشی از سمت شمال و شمال غرب از اوایل امشب به کشور نفوذ کرده و هوای بسیاری از استان ها از جمله آذربایجان های غربی و شرقی،اردبیل را ابری کرده است. با توجه به وجود رطوبت احتمال بارش در این استان های دور از ذهن نیست.

اما با نفوذ این سامانه در بامداد سه شنبه به استان های زنجان،قزوین،البرز و تهران برای فردا در این استان ها به خصوص در کوهستان ها انتظار بارش را داریم. البته در سایر نقاط این استان ها هم انتظار بارش های خفیف و پراکنده وجود دارد اما بارش به صورت متمرکز در ارتفاعات شمالی این استان ها واقع در کوهستان های جنوبی رشته کوه البرز است. هم چنین در دامنه های شمالی البرز و استان های گیلان و مازندران بارش خواهیم داشت. به تدریج این سامانه به سمت شرق حرکت کرده و استان های سمنان،گلستان،قسمت های شمالی استان یزد،خراسان های رضوی و جنوبی را در روز چهارشنبه تحت تاثیر خود قرار داده و اواخر وقت همین روز از مرزهای شرقی خارج می شود.

نقشه های پیش یابی ابرناکی تا اواخر وقت چهارشنبه

نقشه های پیش یابی ابرناکی تا اواخر وقت چهارشنبه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ بهمن ۹۲ ، ۱۹:۴۰
Toodeh

با وارد شدن سامانه ای جدید و تازه نفس از جنوب غرب و جنوب کشور بارش های از دقایقی دیگر در استان جنوبی،قسمت هایی از جنوب غرب و به تدریج جنوب شرق آغاز خواهد شد. طبق نقشه ها بارش ها تا اواخر فردا شب در جنوب شرق ادامه خواهد داشت و سپس سامانه از مرزهای جنوب و جنوب شرق خارح می شود. اما بارش های امشب و فردا بیشتر در استان های فارس بوشهر،هرمزگان و سپس کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان خواهد بود که بارش در ارتفاعات فارس و کرمان و سایر مناطق سرد سیر و به طور کلی مناطقی که دمای صفر یا کمتر داشته باشند به صورت برف خواهد بود. سامانه دیگری از بامداد روز سه شنبه از مرزهای شمال غرب وارد کشور شده که اطلاعات دقیق تر به زودی اعلام خواهد شد.

نقشه های ابرناکی و تراکم ابر

نقشه های ابرناکی و تراکم ابر

برای دیدن سایر نقشه ها و ادامه پیش بینی به ادامه مطلب برین.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ بهمن ۹۲ ، ۲۰:۰۲
Toodeh

برای اطلاع از وضع هوای کنونی هر استان و پیش بینی 3 روزه ی آنها بر روی آن استان کلیک کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ بهمن ۹۲ ، ۱۵:۰۴
Toodeh

در هفته ی آتی و پیش رو جو نسبتا پایدار همراه با افزایش نسبی دما در روز به خصوص در اوایل هفته را شاهد خواهیم. اطلاعات دقیق تر در آینده اعلام خواهد شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ بهمن ۹۲ ، ۱۴:۵۸
Toodeh

طبق نقشه های پیش یابی و نقشه های دمانگاری هوا از اواخر امشب تا اوایل وقت روز شنبه رو به سردی خواهد رفت. به طوری که طی این چند روز استان های واقع در شمال و شمال غرب و مرکز و شرق کشور سردترین روزهای بهمن ماه را حس خواهند کرد. برودت و سردی هوا به حدی خواهد بود که موجب یخ بندان در شهرهایی که بارش برف داشته اند خواهد شد. هم چنین سامانه ای جدید اما ضعیف از سمت غرب از اواخر وقت جمعه به مرزهای غربی نزدیک شده که البته هنوز مشخص نیست که بارشی داشته باشد یا نه. خبرهای مرتبط با این سامانه متعاقبا اعلام خواهد شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ بهمن ۹۲ ، ۱۰:۲۴
Toodeh

مدل ها و نقشه های هواشناسی نشان از ادامه بارش ها در استان های شمالی،غربی،و جنوب غرب و بتدریج مرکز،شرق و جنوب شرق کشور دارند. هم اکنون در استان های شمال غرب،مرکز و دامنه های زاگرس بارش برف دیده می شود. اما شدت بارش ها برای استان های شمال غربی از ساعت 10 شب شروع و تا 14 بعد از ظهر فردا ادامه خواهد داشت. شدت بارش ها در استان های زنجان،قزوین،البرز،تهران و استان های شمالی کشور وبه تدریج مرکز کشور در این ساعات اتفاق خواهد افتاد. و از فردا بعد از ظهر شدت بارش ها در غرب کاهش و این سامانه به سمت مرکز،شرق و جنوب شرق حرکت کرده و در این نواحی نیز بارش هایی اتفاق می افتد که شدت بارش در جنوب شرق خواهد بود. این سامانه اواخر وقت پنجشنبه از مرزهای شرقی کشور خارج می شود.

نقشه های پیش یابی

نقشه های تراکم ابر

ّبرای اطلاع از گزارش کامل وضع هوا به ادامه مطلب برین.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ بهمن ۹۲ ، ۱۲:۰۰
Toodeh

این سایت که با نام توده فعالیت خود را آغاز کرده در زمینه ی پیش بینی وضع هوا و ... فعالیت خواهد داشت. امیدواریم که با ما همراه شوید و ما را در این راه یاری کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ بهمن ۹۲ ، ۱۰:۴۰
Toodeh